یـــوسـف فـــرهـــادی
۱۳ جون ۲۰۲۱



تقویت راه و رسم انقلابی "مجید"، پاسخ به نیاز زمان است!

امروز چهل و یک مین سالگرد جاودانگی اندیشمند انقلابی، شخصیت کاریزماتیک و خلاق در امر تلفیق "اندیشه پیشرو عصر" با واقعیت های مشخص کشور، رفیق "مجید" رهبر سازمان آزادیبخش مردم افغانستان "ساما"، است که به دست جلادان "پرچمی ــ خلقی" این مزدوران قلاده به گردن سوسیال امپریالیسم روسی جاودانه شد.
رفیق "مجید" مبارزخردورز وعملورزی در راه تحقق اندیشه و آرمان رهائی زحمتکشان و ستمدیدگان وطن ما بود. تا آخرین لحظات گرانبهای عمر خود از پا نایستاد و با تمام درایت و تحلیل مشخص از اوضاع وطن با سلاح آگاهی ــ اندیشه پیشروــ و سلاح گرم جنگیده و پوزه اشغالگران سوسیال امپریالیسم روسی را به خاک مالید. تا اینکه چوچه سگان قلاده زرین سوسیال امپریالیسم اشغالگر روسی و جلادان بومی اش به نقش مجید به مثابۀ محور وحدت مبارزاتی ملی مردم افغانستان آگاهی تام داشتند و در صدد آن برآمدند تا کاروان آزادیخواهی را از وجود مشعلدار بزرگی مثل مجید محروم سازند، لذا جواسیس خاد به دستور کی جی بی برایش دام گستردند، او را دستگیر کرده و پس از چند ماه شکنجه های جانگداز جاودانه اش ساختند.
جلادان مجید از این حقیقت غافل بودند که  با گرفتن طلایه دارانی از پیشاپیش صفوف رزم آزادی، نمی توانند کاروان پیشرونده را که ممکن با فتور مواجه شود، از رفتن باز مانند. استعمار و ایادی اش نمی دانند که آن مردمی که قهرمانی مثل "مجید"  دز دامان شان پرورده شد، نابود و مقهور استعمار نمی شوند. تجربه نشان داد که که مبارزان انقلابی و آزادیخواه در میان دریای حمایت توده های میلیونی به پاخاسته مثل ماهی در آب حرکت می کنند و مردم منبع لایزال خلاقیت و آغرینش است. اگر مبارز سامائی و انقلابیی به زمین افتاد، رزمندۀ توده ئی دیگری جای او را پر کرده و سلاح رزمش را از زین برداشت. در ادامۀ مبارزات دشمن سوز انقلابیون آزادیبخش ساما، صد ها رزمنده دیگر سامائی با آگاهی و وافتخار راه "مجید" را ادامه دادند و می دهند. همرزمان مجید آن طوری که طی این 42 سال در عمل نشان داده اند، حاضر اند نسل اندر نسل تا موقع رفع ستم و استثمار در روشنائی اندیشۀ بزرگ انقلابی و انسانی با تمام جدیت و توانمندی های خود در راه آرمان گرامی زحمتکشان که عبارت از برانداختن بنیاد کلخ ستم است، ادامه داده و تا رسیدن به سرمنزل مقصود  و فتح قله های رفیع پیروزی تاریخی، از حرکت نخواهد ایستاد.
امروز سرزمین اجدادی ما زیر پای کثیف ترین اشغالگران و مزدوران (دولت مرتجع و دست نشاندۀ غنی، طالبان سگ صفت، گروهک های مافیائی و دلالان تشنه به خون زحمتکشان و ستمدیدگان) امپریالیست های متجاوز غربی و دول آزمند مرتجع منطقه به خون غرق شده است و هر روز بدون وقفه صد ها تن از هموطنان و همنوعان ما در گوشه گوشه این سرزمین و مرزبوم قربانی سیاست های پلید متجاوزان امپریالیست و مزدوران لاشخور طالبی و دولتی آنها می شون د.
امروز مزدوران طالبی، مافیای قدرت و دلالان تکنوکرات که برای مزدوری به ارباب امپریالیست غربی شان از هیچ نوع خون ریزی و تجاوز و دشمنی با خلق ستمدیده افغانستان ابا نمی ورزند و با تمام امکانات تسلحاتی و جنگ های روانی و خانمان برانداز به جان قشر انقلابیون، زحمتکشان، و روشنفکران اعم از محصل، متعلم، معلم، کارمند، زنان و مردان، جوانان و موی سپیدان و... وطن ما افتاده اند و همچون لاشخوران مردم را می درند. ننگ و نفرین بر آن وطن فروشان و مزدورانی که در ازای پول و یا امتیازات زودگذر چهارروزه، وطن و مردم را فروختند!
امروزتیره ترین برهۀ تاریخی ملت و وطن ما است و وطن پایمال شدۀ ما از دست انتحار و انفجار و بمباردمان نیروی های اشغالگر و نیروی های نظامی رژیم مزدور و سگ صفت که خود یک تروریست تمام عیار در کنار طالبان ناموس فروش و مزدور اند، تکه تکه شده است.
اما بدبختانه دیریست که نیروی انقلابی و روشنفکران آزادیخواه کشور ما در حالت چند پارچگی به سر برده است. امروز دشمنان غدار و قسم خوردۀ مردم ما ــ استعمار ــ ارتجاع ــ که تا دندان مسلح خود را آماده تکه تکه نمودن این نیرو ها در هر زمانی می کند و خلق داغدیده وستمکش کشور ما چشم امید شان به این نیرو های انقلابی و مترقی می باشد. اما این نیرو بنا بر تشتت موجود، تا این حال جواب ده خواسته های مردم زحمتکش و ستمدیده در مقابل نیروی ارتجاعی و سگان اخوانی و مزدوران امپریالیسم متجاوز غرب نبوده است.
بدون شک تنها ادامۀ راهی که "مجید" و صد ها رزمنده دلیر انقلابی و مترقی کشور ما که برای آزادی، دموکراسی، عدالت و ترقی اجتماعی جان های شیرین خویش را فدا نمودند و نهال مبارزات انقلابی آینده وطن را با خون های رنگین خون آبیاری نمودند، به رفع ستم و استثمار و تبعیض منجر می شود. تمام راه های دیگر که از الگوی مجید فاصله می گیرند و سلاح های انقلابی را به دور می اندازند و در نتیجه ا پس نباید این ارثیه انقلابی کشور خود را که قربانی ها بیشماری را داشته بی ارزش شمرده و آرام بنشینیمدر میان صفوف خلق اغتشاش آفرینی می کنند، به ترکستان می رود.
لذا بر تمام انقلابیون سامائی و غیر سامائی ، مبارزان پاک نیت، روشنفکران میهن دوست، زحمتکشان و ستمدیدگان که قربانی جنایات چهل و دو ساله و تجاوز امپریالیسم شرق و غرب و مزدوران "خلقی ــ پرچمی" و اخوانی سگ صفت آن ها که هورا کشان و  الله اکبر گویان ما را قربانی نمودند و سر بریدند و مادر، پدر، همسر و فرزند ما را کشتند و تکه تکه نمودند، باید اتحاد مبارزاتی نموده و با سلاح آگاهی و تحلیل مشخص از اوضاع مشخص کشور وارد عمل شده و از قربانی هر چی بیشتر خلق زحمتکش و ستمدیده ملت خود جلوگیری نموده و متحدانه برای آرمان آزادی ملی، ترقی و عدالت اجتماعی در مقابل مزدوران امپریالیسم غرب و مرتجعان و مزدوران وطنی سگ صفت آنها مبارزه نمائیم!

مرگ بر امپریالیسم اشغالگر و مزدوران دولتی و طالبی اش!
دولت مزدور غنی با همه ارکانش ابزار امپریالیسم اشغالگر و مردود است!
اتحاد و مبارزۀ ملی علیه امپریالیسم و ارتجاع ضرورت است!